Warning: file_put_contents(): Only 0 of 7758 bytes written, possibly out of free disk space in /home/xjd/public_html/295.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Plugin/InstallUtils.php on line 349
Coaching i e-learning | Kapitał Ludzki

Nowoczesne metody szkolenia – coaching, e-learning

Nowoczesne metody szkolenia powstają z dwóch powodów. Po pierwsze rynek i jego realia wpływają na sposób dokształcania pracowników w ten sposób, że muszą oni zapoznawać się z nowymi metodami pracy, z nowoczesnymi technologiami i uczyć się nawiązywania kontaktów interpersonalnych jak i biznesowych z firmami zagranicznymi.

Są to nowe wyzwania, jakim wiele firm nie umie sprostać i tym samym zostają one wyeliminowane z rynku a ich pracownicy tracą zatrudnienie. Dlatego szkolenia kadr są tak ważne. Druga istotną przesłanką powstawania nowoczesnych metod szkolenia, jest chęć szkolenia szybciej, taniej i w sposób interesujący. Nabywanie wiedzy w sposób tradycyjny odbywa się poprzez udział w wykładach, instruktażach, praktykach itp.

Na to nie zawsze jest czas i możliwość przemieszczania się w krótkim czasie na uczelnię czy do innego obiektu szkoleniowego, dlatego powstał e-learning. Bardzo ciekawa i kusząca propozycja dla wszystkich firm, które chciałyby szklić swoich pracowników rzetelnie i jednocześnie w wygodny dla obu stron sposób. Nauczanie odbywa się za pośrednictwem sieci komputerowych i Internetu.

Może się to odbywać z wykorzystaniem modelu korespondencyjnego, multimedialnego, teleedukacyjnego synchronicznego i asynchronicznego, czyli wirtualnego. Ich wprowadzanie może być podyktowanie badaniami i testami kadrowymi, wskazującymi na kompetencje z danych obszarów, które koniecznie trzeba usprawniać.

Jeśli natomiast firma uzna, że szkolenia po okiem trenera będą dla jej pracowników korzystniejsze może skorzystać z coachingu. Może on z powodzeniem korygować nieskuteczne zachowania co odbywa się poprzez obserwację osoby szkolonej w trakcie wykonywania przez nią codziennej pracy. Trener planuje nowe strategie postępowania a pracownicy dokonują samooceny. Podstawą coachingu jest skuteczna współpraca i wzajemne zaufanie między trenerem a szkoloną osobą.